Sanat dünyasında alışılmadık işlere imza atan Rodrigo Braga, köpeğin yüzünü kendine diktirdiği iddiasıyla sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. Ancak gerçeğin arkasında bambaşka bir hikâye yatıyor. Braga’nın çalışmaları, insan ve hayvan arasındaki sınırların ne kadar ileri götürülebileceği üzerine bir sanat deneyi olarak karşımıza çıkıyor.
Japon Toco’nun Köpek Gibi Yaşama Hikayesi
Bu ilginç hikaye, aslında Japonya’da Toco adlı bir adamın köpek olarak yaşama isteğiyle gündeme geldi. Toco, border collie cinsi bir köpeğe benzeyen bir kostüm yaptırdı ve bu kostümle yaşamını sürdürmeye başladı. Zeppet adlı bir kostüm şirketine yaklaşık 478 bin 584 lira ödeyen Toco, köpek gibi yaşamanın inceliklerini öğrenmek için büyük bir çaba harcadı. Toco, köpek gibi yuvarlanıyor, koşuyor ve pençelerini kullanarak gerçek bir köpeğin hareketlerini taklit ediyor.
Rodrigo Braga’nın Farklı Perspektifi
Ancak Rodrigo Braga‘nın hikayesi çok daha farklı. Brezilyalı fotoğrafçı ve sanatçı olan Braga, doğayla iç içe olmanın ve insan-hayvan ilişkilerini keşfetmenin peşinde. Manaus‘ta doğan Braga, gençlik yıllarında Recife‘de okurken hasta bir köpek bulmuş ve bu köpekle yaşadığı deneyim, sanatını şekillendirmiş. Yıllarca süren panik atak tedavisi sonrasında Braga, bir sanat eseri yaratmaya karar verdi.
Braga, 2004 yılında Fantasia de Compensação (Telafi Fantezisi) adlı çalışmasını gerçekleştirdi. Bu radikal sanat eseri için bir köpeğin yüzünden alınan parçalar, silikon bir insan kafasına dikildi. Elde edilen bu görüntüler, insan ve hayvan sınırlarının nasıl bulanıklaştırılabileceği üzerine bir sanat denemesiydi. Ancak bu eser, hayvan hakları örgütlerinden büyük tepki aldı.
Gerçeği Açığa Çıkaran Açıklamalar
Rodrigo Braga’nın çalışması, bazı çevrelerce sapkın olarak değerlendirildi. Ancak burada önemli bir bilgi karmaşası yaşandı. Bu eser, Rodrigo’nun gerçek yüzüne değil, silikon bir model üzerine yapıldı. Köpeğin yüzünden alınan parçalar, bu modelle birleştirildi. 2004 yılında sergilenen bu çalışma, Braga’nın sanat kariyerinde bir dönüm noktası oldu.
Sanatçı, eleştirilerin ardından doğa ile olan ilişkisini farklı bir yöne taşıdı. Braga, daha sonraki çalışmalarında kendini doğanın içine yerleştirerek toprağa çıplak gömüldüğü, yaprak ve çiçeklerle kaplandığı fotoğraflar çekmeye başladı. Günümüzde hala bu tür çalışmalarına devam ediyor ve sanat dünyasında farklı bir perspektif sunuyor.