Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyollarının proje yapım sözleşmelerinin 14 Ekim Pazartesi günü imzalanacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, her iki otoyolun da yapım çalışmalarının 2024 yılı bitmeden başlayacağını belirtti.
Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu: Karayolu Koridorları Arasında Köprü
Bakan Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu hakkında önemli detaylar paylaştı. Otoyolun 101 kilometrelik ana gövdesi ve 19 kilometrelik bağlantı yolları ile toplamda 120 kilometre uzunluğa sahip olacağını açıkladı. Projenin, kamu-özel işbirliği modeli ile hayata geçirileceğini belirten Bakan Uraloğlu, otoyol üzerinde 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük ve 3 otoyol hizmet tesisi yapılacağını da vurguladı.
Bu otoyol, Türkiye’nin dört bir yanına erişimi sağlayan karayolu koridorları arasında önemli bir köprü işlevi görecek. Marmara, Doğu Anadolu, Ege ve Karadeniz bölgeleri arasında yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir hale getirmeyi amaçlayan bu proje, aynı zamanda Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine de ulaşımı kolaylaştıracak.
Yıllık 3,3 Milyar Lira Tasarruf Sağlanacak
Ankara-Kırıkkale arasındaki mevcut karayolu üzerindeki yoğunluğun azalacağına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, yeni otoyol ile yıllık 3,3 milyar lira tasarruf sağlanacağını ve karbon emisyonunun 41 bin ton azaltılacağını söyledi. Ayrıca, otoyol projesinin güzergahının Ankara Çevre Yolu’ndaki Karapürçek Kavşağı ile Samsun Yolu Kavşağı arasında yer alan Kızılcaköy mevkiinden başlayarak, Çerikli ilçesinin kuzeyinde Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu‘na bağlanacağı da aktarıldı.
Antalya-Alanya Otoyolu: Bölge Turizmine Katkı Sağlayacak
Antalya-Alanya Otoyolu hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, bu otoyolun bölge turizmi, ticaret ve tarım sektörüiçin büyük bir katkı sağlayacağını belirtti. Yaz aylarında özellikle turizm talebinin arttığı bu bölgede, otoyol sayesinde seyahatlerin daha hızlı, konforlu ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesi planlanıyor. Ayrıca, bu otoyolun çevre illerden gelen trafiğin şehir merkezine girmeden transit geçiş yapmasını sağlayarak seyahat süresini kısaltacağını söyledi.
Yıllık 6,6 Milyar Lira Tasarruf ve Azalan Karbon Emisyonu
Toplam 122 kilometre uzunluğundaki otoyolun 84 kilometrelik ana gövdesi 6 şeritli, 38 kilometrelik bağlantı yollarıise 4 şeritli olacak şekilde projelendirildi. Bu otoyol, hizmete açıldığında yıllık 6,6 milyar lira tasarruf sağlanacak ve karbon emisyonu 47 bin ton azalacak. Otoyolun, Serik Kavşağı’ndan başlayarak doğuya yönelip Serik ve Manavgatilçeleri sınırları içindeki Toros Dağları‘nın eteklerini takip edeceği ve Alanya Batı Kavşağı‘nda sonlanacağı belirtildi.
Proje kapsamında 7 kavşak, 8 tünel, 19 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi bulunacak. Bakan Uraloğlu, bu otoyolun bölgedeki trafik güvenliğini ve mal emniyetini artırarak bölge turizmini olumlu yönde geliştireceğini belirtti.