Korku oyunu dünyasında efsaneleşen Silent Hill 2, remake versiyonuyla bir kez daha gündemde. İlk duyurulduğunda temkinli bir yaklaşımla karşılanan bu proje, Silent Hill 2 hayranlarının beklentilerini fazlasıyla karşıladı. Şimdi ise orijinal oyunun yönetmeni Masashi Tsuboyama, remake hakkında önemli açıklamalarda bulundu.
Temkinli Başlangıç, Harika Sonuç
Silent Hill 2 Remake projesi, Konami tarafından Bloober Team‘e emanet edildiğinde, hayranlar yeni versiyonun eski oyunun ruhunu koruyup koruyamayacağı konusunda endişeliydi. İlk yayınlanan görüntüler bu şüpheleri pek de gidermemişti. Ancak, oyun basınının inceleme puan ortalamasının 87 seviyesine çıkması ve oyuncuların olumlu tepkileri, remake’in başarısını kanıtladı. Remake versiyonu, hem yeni hem de eski nesil oyunculara unutulmaz bir deneyim sunmayı başardı.
Masashi Tsuboyama’nın Değerlendirmesi
Orijinal Silent Hill 2‘nin yönetmeni Masashi Tsuboyama, X platformunda paylaştığı bir flood ile remake projesi hakkındaki düşüncelerini paylaştı. Tsuboyama, remake’in varlığından memnun olduğunu belirterek, bu versiyonun yeni nesil oyuncuların Silent Hill 2‘yi deneyimlemeleri adına önemli bir fırsat sunduğunu söyledi. Ayrıca, remake duyurusundan bu yana en çok tartışılan konulardan biri olan kamera açıları konusunda da açıklamalarda bulundu.
Tsuboyama, “Kameradaki değişiklik dikkat edilmesi gereken bir konu. Oynanabilir kameranın değiştirilmesi, savaş mekaniklerinden seviye tasarımına kadar pek çok unsuru etkiliyor. Hikayeye etkisi sınırlı olsa da, oynanış hissini büyük ölçüde değiştiriyor” ifadelerini kullanarak, orijinal oyundaki kamera açılarından memnun olmadığını yıllar sonra itiraf etti.
Bloober Team’e Övgü
Masashi Tsuboyama, remake projesi üzerinde çalışan Bloober Team‘i tebrik ederek, “Zor bir iş olduğunu biliyorum ama sıkı çalışmanız için teşekkür ederim. Bunun anlamı çok büyük!” diyerek ekibe övgüler yağdırdı. Yönetmen, yeni versiyonun sadece bir yeniden yapım olmadığını, aynı zamanda Silent Hill 2‘nin ruhunu koruyarak modern bir dokunuş kattığını belirtti.