20 Nisan, Pazar - 2025
Diğer

    Vestel, Türkiye’de Bir İlki Gerçekleştirdi: Yerli Batarya Depolama Sistemi

    Vestel, Türkiye’de enerji depolama sistemleri alanında önemli bir adım atarak, ilk yerli batarya enerji depolama sistemiile dikkatleri üzerine çekti. Bilecik’in Bozüyük ilçesindeki SARAR Outlet tesislerinde kurulan bu sistem, dünyada sadece birkaç örneği bulunan yenilikçi teknolojilerden biri olarak öne çıkıyor.

    Hibrit Sistemin Özellikleri

    Vestel tarafından geliştirilen bu batarya enerji depolama sistemi, 300kWh kapasiteye ve 200kW güce sahip. Sistem, solar paneller ile şarj olabiliyor ve panellerin kullanılamadığı durumlarda şebekeden enerji alarak kesintisiz güç sağlıyor. Aynı anda sekiz elektrikli aracın şarj olabildiği bu tesiste, bir aracın bataryası ortalama 20 dakikada dolabiliyor.

    Vestel’in bu yeniliği, ticari ve endüstriyel işletmelere yönelik çözümler sunarak, enerji ihtiyaçlarını karşılamada önemli bir rol oynuyor. Kurulan sistem, 400kW kapasiteli dört elektrikli araç şarj cihazına (EVC) aynı anda kesintisiz enerji sağlıyor. Batarya, elektrikli araç şarjı, güneş enerjisi santralleri ve şebeke entegrasyonu sayesinde bu sistem, geleceğin mobilite çözümleri için kritik bir adım olarak kabul ediliyor.

    Güneş Enerjisi ve Şebeke Desteği

    Güneş enerjisi ile çalışan bu hibrit sistem, solar panellerin enerji üretemediği durumlarda şebekeden güç alarak şarj oluyor. Bu sayede, hem çevre dostu hem de ekonomik bir enerji çözümü sunuluyor. Güneş panelleri tarafından depolanan enerji, ihtiyaç duyulduğunda şebekeye destek sağlayarak elektrikli araç şarj istasyonlarının sorunsuz çalışmasına olanak tanıyor.

    Vestel mühendisleri tarafından geliştirilen enerji yönetim sistemi (EMS), tüm teknik verilerin uzaktan izlenmesini sağlıyor. Böylece sistem, kullanıcı ihtiyaçlarına göre şarj ve deşarj senaryolarını optimize edebiliyor. Şebekeden alınan güç miktarı %5 seviyelerine düşürülürken, bataryanın gücü %95 oranında kullanılabiliyor.

    Yenilenebilir Enerjide Depolama Çözümleri

    Dünyada, özellikle Avrupa’da yenilenebilir enerji kaynaklarına olan ilgi hızla artıyor. Birçok kullanıcı, gündüz güneş panelleri aracılığıyla depoladıkları enerjiyi akşam evlerinde kullanarak enerji maliyetlerinde tasarruf sağlıyor. Vestel, bu alanda geliştirdiği yenilikçi çözümlerle, dünya kaynaklarını daha verimli kullanmayı hedefliyor.

    Vestel, hem konut hem de ticari alanlarda kullanılmak üzere 75 kWh ve 300 kWh kapasiteli enerji depolama ürünlerigeliştirmişti. Şirket, bu sistemlerle güneş ve rüzgar gibi kesintili yenilenebilir enerji kaynaklarını depolayarak, enerji üretiminin olmadığı zamanlarda dahi enerji sağlayabiliyor. Ayrıca, 2 ila 5 MWh kapasiteli konteyner boyutunda enerji depolama üniteleri ile daha büyük ölçekli enerji depolama ihtiyaçlarına da çözüm sunuyor.

    Geleceğin Enerji Pazarında Vestel

    Vestel, mobilite pazarında üssel büyüme beklentisiyle hareket ediyor. Elektrikli araç komponentleri, şarj istasyonları ve enerji depolama çözümleri alanında geleceğin teknolojilerine yatırım yapıyor. Global mobilite pazarının 2030 yılında yaklaşık 580 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Bu öngörü, Vestel’in sektördeki konumunu daha da güçlendirecek.

    Vestel’in kurduğu yerli batarya enerji depolama sistemi, mobilite ekosisteminin dört temel unsuru olan elektrikli araç, hızlı şarj ünitesi, batarya ve güneş enerji santrallerini bir araya getiriyor. Bu entegrasyon, sadece Türkiye’de değil, dünya genelinde enerji kullanımını daha verimli hale getirecek önemli bir çözüm olarak kabul ediliyor.

    Yenilenebilir enerji kaynaklarının depolanması, sürdürülebilir bir gelecek için büyük bir gereklilik haline geldi. Vestel, bu alandaki çözümleriyle enerji sektöründe liderliğe oynuyor ve Türkiye’nin ilk yerli batarya enerji depolama sistemini hayata geçirerek, ülkenin enerji dönüşümüne öncülük ediyor.

    Öne Çıkan Haberler

    Beyanname Öncesi Uyarı Sistemi Başladı: Denetimde Ön Bilgilendirme

    Hazine ve Maliye Bakanlığı, 500 bin mükellefi inceledi; 2,9 trilyon TL hacme sahip 40 bin kişi riskli ilan edildi. Şimşek, gönüllü vergi uyumu çağrısı yaptı.

    Ford, Çin’e Araç Sevkiyatını Durdurdu: Gümrük Vergileri Yüzde 150’yi Aştı

    Ford, Çin’in yüzde 150’ye ulaşan gümrük vergileri nedeniyle araç sevkiyatını durdurdu. Montajlı araçlar gönderilmeyecek, parça ihracatı ise sürecek.

    12 Yılda 742 Çocuk İşçi Öldü: Acı Tablo Gün Yüzüne Çıktı!

    Son 12 yılda Türkiye’de en az 742 çocuk işçi çalışırken hayatını kaybetti. İSİG, 2025'in “Çocuk İşçiliğiyle Mücadele Yılı” ilan edilmesini istedi.

    Narin Güran Dosyasında “Daraltılmış Baz” Tartışması: Teknik Olarak Mümkün mü?

    Narin Güran cinayetinde cezaya temel alınan “daraltılmış baz” raporu tartışma yarattı. Uzmanlar bu yöntemin teknik olarak mümkün olmadığını savunuyor.

    Bunlarada Göz Atabilirsiniz

    Beyanname Öncesi Uyarı Sistemi Başladı: Denetimde Ön Bilgilendirme

    Hazine ve Maliye Bakanlığı, 500 bin mükellefi inceledi; 2,9 trilyon TL hacme sahip 40 bin kişi riskli ilan edildi. Şimşek, gönüllü vergi uyumu çağrısı yaptı.

    Ford, Çin’e Araç Sevkiyatını Durdurdu: Gümrük Vergileri Yüzde 150’yi Aştı

    Ford, Çin’in yüzde 150’ye ulaşan gümrük vergileri nedeniyle araç sevkiyatını durdurdu. Montajlı araçlar gönderilmeyecek, parça ihracatı ise sürecek.

    12 Yılda 742 Çocuk İşçi Öldü: Acı Tablo Gün Yüzüne Çıktı!

    Son 12 yılda Türkiye’de en az 742 çocuk işçi çalışırken hayatını kaybetti. İSİG, 2025'in “Çocuk İşçiliğiyle Mücadele Yılı” ilan edilmesini istedi.