Dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden biri olan Stellantis, CEO Carlos Tavares’in istifasıyla büyük bir değişim sürecine girdi. Fiat-Chrysler ve Peugeot-Citroen birleşmesinin ardından sektörde önemli başarılar elde eden Stellantis, Tavares’in ayrılmasıyla birlikte yeni bir liderlik arayışına yöneldi.
Yönetim Geçici Olarak Komiteye Devredildi
Stellantis Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann, geçici olarak yönetimden sorumlu bir komitenin başında olacak. Fiat’ın efsanevi patronu Gianni Agnelli’nin torunu olan Elkann, aynı zamanda Agnelli Ailesi’nin lideri konumunda. Şirket, bu geçiş sürecinde liderlik boşluğunu doldurmayı hedefliyor.
Elektrikli Araç Rekabeti ve Nakit Akışı Sorunları
Carlos Tavares, görev süresi boyunca şirketin maliyetleri düşürme operasyonlarında başarılı bir yol izlese de, özellikle Çin markalarının agresif elektrikli araç stratejileriyle baş etmekte zorlandı. Stellantis, Eylül ayında yayınladığı yatırımcı uyarısında kârlılıkta düşüş ve negatif nakit akışı beklentilerini duyurmuştu.
Şirketin 2024 yılını 5 ila 120 milyar euro arasında negatif nakit akışıyla kapatacağı tahmin ediliyor. Bu sorun, şirket hisselerinin yılbaşından bu yana yüzde 43 değer kaybetmesine yol açtı. Stellantis’in şu anki piyasa değeri 37.9 milyar dolar ile Tesla’nın piyasa değerinin yalnızca otuzda biri seviyesinde.
Stellantis Markaları ve Gelecek Beklentileri
Stellantis, bünyesinde Fiat, Peugeot, Citroen, Opel, Jeep, Dodge, Maserati gibi toplamda 14 farklı markayı barındırıyor. Ancak CEO değişikliği ve finansal sorunlar, şirketin elektrikli araç dönüşüm stratejisinde yeni bir yön belirlemesini zorunlu kılıyor.
Sektördeki Etkisi
Carlos Tavares’in istifası, yalnızca Stellantis için değil, küresel otomotiv sektörü için de yankı uyandıracak. Elektrikli araç rekabetinin hızlandığı bu dönemde, Stellantis’in liderlik boşluğunu nasıl dolduracağı merakla bekleniyor.