Mersin’de 26 Mayıs tarihinde yaşanan ve 13 kişinin hayatını kaybettiği korkunç trafik kazasına ilişkin soruşturma tamamlandı. Kazada, Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu’nda Ali G. yönetimindeki yolcu otobüsü karşı şeride geçerek zincirleme bir kazaya neden olmuştu. Olay sonrası hazırlanan bilirkişi raporu, kazanın sorumlusunun yalnızca otobüs şoförü Ali G. olduğunu ortaya koydu. Otobüs şoförü hakkında 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası talep ediliyor.
Kazanın Detayları
Kazanın meydana geldiği gün, Ali G. idaresindeki yolcu otobüsü, Yenice Mahallesi mevkiinde karşı şeride geçerek iki otomobil ve bir kamyonla çarpıştı. Bu şiddetli çarpışmanın ardından aynı bölgede bir kaza daha yaşandı. Olayın neticesinde 13 kişi hayatını kaybederken, 34 kişi de yaralandı. Kazanın ardından gözaltına alınan otobüs şoförü Ali G., çıkarıldığı mahkeme tarafından tutuklandı.
Bilirkişi Raporu “Tek Asli Kusurlu Şoför”
Tarsus Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, olay yeri incelemesi ve adli tıp raporları gibi belgeler dikkate alındı. Bilirkişi raporunda, otobüs şoförü Ali G.’nin yağışlı hava şartlarında hız limitlerine uymadığı, 108 kilometre hızla seyrederek kazaya neden olduğu belirtildi.
Ayrıca otobüs üzerinde yapılan teknik incelemelerde, lastikler dahil olmak üzere herhangi bir mekanik ya da elektrik arızası tespit edilmedi. Bu durum, kazanın tamamen sürücünün ihmali sonucu meydana geldiğini kanıtlar nitelikte. Bilirkişi raporuna göre, şoförün hız limitlerini dikkate almaması ve gerekli önlemleri almaması sebebiyle kazada “asli kusurlu” olarak kabul edildi.
Sürücünün İhlali Kazayı Getirdi
2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 52/1-B maddesine göre sürücüler, kullandıkları aracın teknik özelliklerine, yol, hava ve trafik koşullarına uygun hızda seyretmek zorundadırlar. Ali G., bu kuralı ihlal ederek, yağışlı havada hızını kontrol altına almamış ve bu da kazaya sebep olmuştur. Takograf (hız ölçüm cihazı) kayıtlarına göre, otobüsün kaza anındaki hızı 108 kilometre olarak belirlenmiştir.
“Tedbirsizlik ve Dikkatsizlik Kazaya Sebep Oldu”
İddianamede, Ali G.’nin tedbirsiz ve dikkatsiz davranarak kazaya sebep olduğu belirtiliyor. Yağışlı havada hızını kontrol altına almayarak, otobüsün kayabileceği ihtimalini göz ardı eden şoför, “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek” suçlamasıyla yargılanıyor. Kazanın tüm unsurları titizlikle incelendiğinde, Ali G.’nin bu kazayı öngördüğü fakat önlemleri almadığı ifade ediliyor.
Bu nedenle, hakkında 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası istemiyle kamu davası açıldı. Şu an Tarsus 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yargılaması devam eden Ali G.’nin alacağı ceza, merakla bekleniyor.
Bu trajik kaza, trafik kurallarına uyulmamasının ne kadar ciddi sonuçlar doğurabileceğini bir kez daha gözler önüne serdi. Yağışlı havada dahi hız limitlerine riayet etmemenin ve gerekli önlemleri almamanın böylesine büyük bir felakete yol açabileceği unutulmamalıdır. Kazada hayatını kaybeden 13 kişinin ailesi, bu davanın adaletli bir şekilde sonuçlanmasını bekliyor.